تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟کاربردها,قیمت

یازار :

+0 به یه ن

چکیده این مطلب: بوتاکس چیست؟ عملکرد بوتاکس به چه صورت است؟ نکاتی که بعد از تزریق بوتاکس باید بدانید. آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟ چرا از بوتاکس استفاده می کنیم؟ اثر بوتاکس تا چه مدت می ماند؟ عوارض جانبی بوتاکس چیست؟ چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟ نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس باید رعایت شود. بهترین کلینیک تزریق بوتاکس. قیمت بوتاکس چقدر است؟ مزایا و معایب تزریق بوتاکس.

 

سلام دوباره خدمت زیباجویان عزیز سایت دکتر پاکدل امروز قرار هست راجع به تجربه ی خودم در زمینه تزریق بوتاکس صحبت کنم .امیدوارم که از خوندن این مقاله نهایت استفاده رو ببرید . تو این مقاله هر آن چیزی که لازم هست شما راجع به تزریق بوتاکس بدونید رو من توضیح میدم ولی بازم اگر سوال یا ابهامی وجود داشت میتونید تو بخش دیدگاه پایین همین مقاله مطرح کنید که در اولین فرصت به سوال شما عزیزان پاسخ داده بشه.

botox-injectionl-1

بوتاکس جهت رفع خط اخم

خب من قبل از اینکه بخوام تزریق بوتاکس انجام بدم خیلی راجع به بوتاکس و نحوه ی عملکرد اون و اینکه آیا عوارضی داره و ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر هست و برای چه افرادی مناسب هست و اینکه بوتاکس چه کاربرد هایی داره خیلی تحقیق کردم و مقاله خوندم و سعی کردم خیلی مختصر و مفید راجع به همه ی اینا توضیح بدم .
اول از همه میخواییم بدونیم که اصلا بوتاکس چیه و از چه چیزی ساخته شده درسته ؟

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یه نوع دارو است که برای درمان چین و چروک صورت از آن استفاده می شود. در واقع یه نوع سم است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته شده و اولین سمی است که به طور تزریقی و مفید در جهت زیبایی از آن استفاده می شود. این سم توسط میکروبی تولید می شود که باعث بوتولیسم ، نوعی مسمومیت غذایی می شود.

botox-injectionl-2

بوتاکس رفع چروک اطراف چشم

بوتاکس اولین دارویی بود که از سم بوتولینوم استفاده کرد. محصولات دیگر اکنون شامل آبوبوتولینومتوکسین A (دیسپورت) ، ریمابوتولینومتوکسین B (مایی بلاک) و اینکوبوتولینومتوکسین A (زئومین) است. هر یک کمی با هم تفاوت دارند مخصوصاً وقتی صحبت از واحدهای دوز می شود ، بنابراین قابل تعویض نیستند.

 

بوتاکس برای اولین بار در سال 1978 برای ضعیف شدن عضلات بیش از حد فعال چشم، استفاده شد و به دنبال آن برای درمان سایر مشکلات عصبی استفاده شد زیرا هم موثر بود و هم عوارض جانبی خیلی کمی داشت . بوتاکس برای اولین بار در سال 1990 به منظور کاهش چین و چروک صورت ناشی از انقباض عضلات به صورت زیبایی استفاده شد.

botox-injectionl-3

بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

در سال 2017 ، سم بوتولینوم با انجام بیش از 1.5 میلیون تزریق (بوتاکس ، دیسپورت و زئومین) بهترین عمل زیبایی غیر جراحی در ایالات متحده بود.و این یعنی در طی 5 سال از سال 2012 تا 2017 ، 30 درصد افزایش یافته.

 

طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا ، تزریق بوتاکس محبوب ترین عمل زیبایی در سراسر کشور است. در سال 2016 ، بیش از 7 میلیون نفر تحت درمان بوتاکس قرار گرفتند. تزریق بوتاکس مناسب افراد بالای 18 سال می باشد.

گرچه به عنوان یک قاعده کلی ، بوتاکس بیشتر در قسمت بالای صورت (پیشانی و چروک اطراف چشم) و ژل ها در مناطق دیگر استفاده می شوند.

botox-injectionl-4

بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

عملکرد بوتاکس به چه صورت است؟

بوتاکس سیگنال های اعصاب به عضلات را مسدود می کند. عضله ای که در آن بوتاکس تزریق شده نمی تواند منقبض شود. این باعث می شود چین و چروک ها شل و نرم شوند.

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد. نیازی به بیهوشی ندارد و قبل تزریق از پماد بی حسی یا یخ استفاده می شود .برای انجام بوتاکس از یه سوزن خیلی کوچک که مناسب اینکار می باشد استفاده می شود ، و انجام تزریق تقریبا 10 دقیقه زمان میبرد.

botox-injectionl-5

بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

نکاتی که بعد از تزریق بوتاکس باید بدانید :

1- بین 7 تا 14 روز طول می کشد که اثر بوتاکس کامل شده و نتیجه نهایی تزریق بوتاکس رو مشاهده نمائید.
2- از مالیدن محل تزریق به مدت 24 ساعت خودداری کنید تا بوتاکس را به منطقه دیگری پخش نکنید.
3- یک روز ورزش را تعطیل کنید.
4- از آفتاب گرفتن و سونا به مدت 2 روز خودداری کنید
5- ماهیچه ها و عضلاتی که در آنها تزریق انجام شده را باید به طور ارادی منقبض کنید.
6- پس از تزریق بوتاکس، نباید تا 4 ساعت روی زمین دراز کشید.

botox-injectionl-6

بوتاکس رفع چین و چروک اطراف چشم

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

هر تزریقی یه میزان کم دردآور است ، اما سوزن هایی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود بسیار ناچیز است ، بنابراین درد معمولاً کم است. 10-20 دقیقه قبل از تزریق می توان با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی یا یخ ،ناحیه تزریق رو بی حس کرد.

botox-injectionl-8

بوتاکس جهت رفع چین و چروک اطراف چشم

 

 

چرا از بوتاکس استفاده می کنیم ؟

1- تزریق بوتاکس جهت کاهش چین و چروک صورت

2- تزریق بوتاکس جهت رفع خطوط پیشانی : پیشانی یکی از نواحی بدن است که چین و چروک زیادی دارد و کاملا نمایان و مشخص است و بقیه افراد یه سرعت متوجه این خطوط می شوند. رفع خطوط پیشانی از مهم ترین و مفیدترین کاربرد بوتاکس در زمینه زیبایی محسوب میشود.تزریق بوتاکس به پیشانی سبب از کارافتادن یا کم کردن تحرک عضلات پیشانی می شود.

3- تزریق بوتاکس جهت رفع خط اخم

4- تزریق بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

5- تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق شدید زیربغل : بعضی افراد هستند که به علت تعریق زیاد آب از دست و پا و زیر بغل آنها میچکد طوری که حتی در زمستان هم تعریق دارند،این تعریق ها ژنتیکی هستند و زیاد ربطی به عوامل محیطی ندارند. با تزریق بوتاکس در این نواحی ،عصب هایی که به صورت نرمال کارشان را انجام نمیدهند از کار افتاده و دیگر تعرقی مشاهده نخواهید کرد

6- تزریق بوتاکس جهت درمان دیستونی دهانه رحم ،که یک اختلال عصبی است که باعث اسپاسم شدید عضلات گردن و شانه می شود.

7- تزریق بوتاکس جهت درمان چشمک زدن که نمی توانید کنترل کنید (بلفارواسپاسم)

8- تزریق بوتاکس جهت درمان چشم هایی که در جهات مختلف قرار دارند (استرابیسم)

9- تنبلی چشم، شایعترین علت تنبلی چشم عدم تعادل در عضلات مسئول موقعیت قرارگیری چشم است که با بوتاکس قابل درمان است.

10- تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن مزمن

11- تزریق بوتاکس جهت درمان مثانه بیش فعال

12- انقباضات عضلانی. برخی از شرایط عصبی ، مانند فلج مغزی ، می توانند اندام شما را به سمت مرکز شما بکشند. در برخی موارد ، با  بوتاکس می توان این عضلات منقبض را شل کرد.
botox-injectionl-9

بوتاکس جهت رفع خط اخم

اثر بوتاکس تا چه مدت می ماند؟

اثر بوتاکس بین 3 تا 6 ماه میماند. با بازگشت آرام عملکرد عضلات ، خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر میشن و باید دوباره با بوتاکس درمان بشن. ولی با بازگشت این چین و چروک ها شدت کمتری دارن زیرا عضلات در حال کوچک شدن هستن .

botox-injectionl-10

بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

 

 

عوارض جانبی بوتاکس چیست؟

ممکنه بعد از تزریق بوتاکس یه سری عوارض جانبی موقت به وجود بیاد که میتونه شامل موارد زیر باشه(این عوارض برای تعداد محدودی از افراد اتفاق میوفتد که موقتی می باشد) :

1- کبودی ، این شایعترین عارضه جانبی هست و از بین می رود.

2- سردرد معمولی ، این مورد نادر هست و بین 24 تا 48 ساعت تموم میشه.

3- افتادگی پلک. درصد کمی از افراد این اتفاق براشون میوفته و معمولا بعد از 3 هفته این مشکل حل میشه .این مشکل معمولا هنگام حرکت بوتاکس اتفاق میوفته ،بنابراین به هیچ عنوان نباید ناحیه ای که بوتاکس زده شده رو بمالید.

4- هنگام لبخند ممکنه لبخند کج باشه یا اینکه نتونید درست آب بخورید که این موقتی هست.

5- خشکی چشم یا پارگی شدید.

6- درد یا تورم خفیف در اطراف محل تزریق بوتاکس.

7- علائم شبیه آنفولانزا یا احساس عمومی ناخوشایند.

8- معده ناراحت.

9- بی حسی.

10- ضعف در عضلات اطراف.

11- مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن.

12- مشکلات بینایی.
botox-injectionl-11

بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟

1- افراد باردار یا شیردهی . انتظار نمی رود که تزریق بوتاکس به اندازه کافی از بدن عبور کند و بتواند روی جنین یا نوزاد تأثیر بگذارد. با این حال ، به دلایل اخلاقی ، مطالعات بالینی بر روی مادران باردار انجام نشده ، بنابراین هیچ کس به طور قطعی نمی داند. پس بهتر از عجله ای برای اینکار نداشته باشید زیرا همیشه فرصت برای اینکار وجود دارد.

2- افرادی که بیماری عصبی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند. از آنجا که بوتاکس برای همه چین و چروک ها مناسب نیست باید از قبل با پزشک خود مشورت کنید.
3- حساسیت به پروتئین شیر گاو
4- اگر عفونت پوستی دارید نباید تزریق بوتاکس انجام دهید.


  • [ ]