مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ Mesotherapy

یازار :

+0 به یه ن

چکیده این مطلب : تاریخچه پیدایش مزوتراپی ، عملکرد مزوتراپی به چه صورت است؟ مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟ مزایای مزوتراپی چیست؟ نکاتی که بعد از انجام مزوتراپی باید رعایت شود. نکاتی که قبل از انجام مزوتراپی باید رعایت شود. مزوتراپی چه عوارضی دارد؟

هر کار زیبایی که نیاز به سوزن زدن است مانند تزریق بوتاکس و تزریق ژل و مزوتراپی و… را نباید راحت در نظر گرفت ،زیرا نیاز به تکنیک تزریق دارد که این تکنیک را فقط پزشکان متخصص گذرانده اند، اگر تحت نظر پزشک صورت نگیرد ممکن است باعث عوارض جانبی کوتاه مدت و یا خطرات طولانی مدت برای سلامتی شما شود. بنابراین به سالن های زیبایی اعتماد نکنید.

Mesotherapy-1

Mesotherapy-1

مزوتراپی و روش درمانی توسط پزشک:

در ابتدا پزشک بی حسی موضعی را در محل مورد نظر میزند که در هنگام تزریق دردی را احساس نکنید . سپس پزشک با یک سوزن باریک شروع می کند .این تزریق بسته به شرایط و عمق در عمق 1 الی 4 میلی متری انجام می شود.در هر تزریق یک قطره وارد بافت پوست می شود .گاهی نیاز است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب چند جلسه (4 تا 6 جلسه) با فاصله زمانی 2 تا 4 هفته جهت تزریق مزوتراپی بعدی مراجعه نمائید.

 

تاریخچه پیدایش مزوتراپی:

مزوتراپی در دهه پنجاه توسط دکتر فرانسوی به نام میشل پیستور آغاز شد .این دارو در ابتدا به عنوان درمانی جهت تسکین درد اختراع شده بود ، اما از آن زمان تاکنون کاربردهای آن کاملاً تکامل یافته است .محلول های مزوتراپی می توانند سلول فیبروبلاست موجود در پوست را تحریک کرده و کلاژن بیشتری برای مقابله با علائم پیری تولید کنند.

 

عملکرد مزوتراپی به چه صورت است؟

پزشک مزوتراپی را به بافت اپیدرم و مزودرم پوست تزریق کرده و موجب تقویت فعالیت سلول و تولید کلاژن و الاستین و تغذیه و جوان سازی می شود. بعد از یک جلسه تزریق مزوتراپی پوست شما مرطوب و درخشان و سفت می شود .

Mesotherapy-4

Mesotherapy-4

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

1- جوان سازی پوست

2- مزوتراپی برای انواع پوست مناسب است.

3- مزوتراپی جهت سفتی و کشش پوست استفاده می شود.

4- مزوتراپی برای بهبود چهره (درخشندگی پوست) و روشن تر کردن پوست رنگی مناسب است:
با افزایش سن ،ساخت کلاژن در پوست کاهش میابد و باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود . زیرا کلاژن موجود در پوست است که باعث جوانی و استحکام پوست می شود. علاوه بر کلاژن عوامل بسیاری موجب آسیب به پوست می شوند مانند :قرارگیری در معرض نور خورشید ، تغذیه نامناسب ،هوای آلوده و تغییرات جوی ، سن ،ارث، استرس و فشار های عصبی

مزوتراپی اگر همراه با میکرودرم و بوتاکس انجام شود نتایج خیلی خوب و ماندگاری را جهت کاهش چین و چروک و جوان تر و شاداب تر شدن پوست رقم می زند.در واقع مزوتراپی موجب کشیدگی پوست و از بین رفتن چروک های صورت مانند: (چروک پیشانی و چروک اطراف چشم) می شود.
مواد تشکیل دهنده مزوتراپی شامل:اسید هیالورونیک ،ویتامین ها مانند c که به روشنای پوست کمک می کند ،آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان های ضد پیری ،عصاره های گیاهی و داروهای سنتتیک می باشد.

 

5- جلوگیری از چین و چروک و جوان سازی و احیای پوست مات و خسته : با تزریق مزوتراپی به درون بدن، سلول های چربی از بین رفته و از بدن خارج می شوند،مزوتراپی موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود . مزوتراپی مواد مضری که باعث آسیب به پوست شده مانند رادیکال های آزاد را خنثی می کند.که در این صورت ظاهر زیبا و طبیعی به پوست مخصوصا در ناحیه پلک و صورت و گردن می دهد و باعث درمان چین و چروک صورت می شوند.

 

6- مزوتراپی در درمان پوست افتاده دست ها ، دکلته و ناحیه گردن مناسب است.( بهبود غبغب زیر چانه و گردن)

 

7- درمان بیماری هایی که باعث ریزش مو می شود به نام آلوپسی: دلایل بسیاری موجب ریزش مو می شوند . دو راه برای درمان وجود دارد یکی عمل کاشت مو می باشد و دیگری مزوتراپی ، که مزوتراپی راحت تر و کم هزینه تر از کاشت مو می باشد و همینطور درد هم ندارد . با تزریق مزوتراپی به پوست سر علاوه بر قطع سریع ریزش مو، موجب رشد مجدد مو و افزایش گردش خون در پوست سر شده و به درخشندگی و مقاومت مو نیز کمک می کند.

مو برای حفظ سلامت خود به ویتامین و مواد مفید نیاز دارد.عوامل زیادی میتوانند باعث شوند که این ویتامین ها دیگر تولید نشوند یا تولید آنها به شدت کاهش پیدا کند . که در این صورت فرد با مشاهده تغییرات و ریزش مو به دنبال علت اصلی و همینطور روشی جهت درمان و تقویت مو می باشد. یکی از بهترین روش هایی که این کمبود را جبران می کنند مزوتراپی مو است.این روش درمانی و غیر جراحی است که در زمینه پزشکی و زیبایی یکی از پرکاربرد ترین روش ها بوده که رشد مو با این متد تقویتی ،بسیار سریع و پیشرفته تر از روش های دیگر می باشد .نحوه درمان به صورت ریز تزریق در لایه زیر پوست و در سطح سر (اپیدرم) انجام می شود.

Mesotherapy-6

Mesotherapy-6

 

8- از بین بردن چربی اضافی در معده ، باسن ، ران ، صورت و رفع سلولیت : با تزریق مزوتراپی به زیر پوست در ناحیه ی موردنظر سلول های حاوی چربی آن بافت آزاد شده و شکسته شده و در نهایت ضعیف و منهدم می شوند .بعد از منهدم شدن این سلول های مرده وارد جریان خون شده و سپس از طریق روده و کلیه از بدن دفع می شوند.

9- جهت رفع خستگی

10- درمان سیاهی و چروک اطراف چشم: اطراف چشم به دلیل اینکه مکان بسیار حساسی می باشد باید خیلی مراقب بود و حتما مزوتراپی می بایست توسط پزشک کاربلد و با تجربه انجام شود .مزوتراپی دور چشم روش بسیار موثر و خوبیست جهت از بین بردن چین و چروک و سیاهی دور چشم . اما این روش می بایست هر چند ماه یکبار تکرار شود تا نتایج ثابت باقی بماند .

11- لکه های پوست تیره و آکنه را درمان می کند: بهترین و موثر ترین روش برای از بین بردن آکنه ای که باعث به وجود آمدن پوستی ناصاف و فرورفته شده این است که پس از استفاده از داروهای مختلف و میکرودرم کردن صورت ،پوست در مرحله ی لایه برداری قرار می گیرد و شروع به ساخت سلول های جدید می کند ،این موقعیت بهترین زمان برای مزوتراپی می باشد زیرا در این زمان اثر پذیری پوست بالا رفته و موزوتراپی موجب ایجاد سلول های بهتر و باکیفیت تر و تقویت لایه زیرین پوست می شود .

Mesotherapy-3

Mesotherapy-3

 

12- از بین بردن اسکار،کلوئید و جای سوختگی و زخم و بخیه : زخم و بخیه و سوختگی باعث می شوند پوست سخت شده و ظاهر زشت و برآمده ای پیدا کند. با تزریق مزوتراپی به بافت اون ناحیه موجب می شود بافت همبند سست و شکسته شده و ظاهر پوست بهبود پیدا کند.

13- تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی
14- درمان آسیب‌های ورزشی
15- بیماری‌های دستگاه عصبی
16- بیماری‌های روماتیسمی
17- بیماری‌های عفونی
18- بیماری‌های مختلف پوستی
19- بیماری‌های عروقی
20- ترک سیگار و تقویت سیستم ایمنی
21- بالا بردن (لیفتینگ) صورت
22- درمان خطوط ناشی از زایمان یا تغییر وزن بر روی بدن
23- از بین بردن بالشتک چربی در زیر پلک‌ها
24- اصلاح انحناهای سطحی (کانتور) بدن

 

Mesotherapy-5

Mesotherapy-5

 

مقاله ی : ( آیا لیزر موهای زائد تاثیری دارد؟ لیزر الکساندرایت ) در سایت کلینیک دکتر پاکدل را از دست ندهید.

مزایا مزوتراپی :

1- هزینه مناسب و مقرون به صرفه: هزینه ی درمان به روش مزوتراپی خیلی کمتر از سایر هزینه ها مانند لیزر است .بخصوص با توجه به تعداد جلسات مورد استفاده می توان هزینه ی این روش را نسبت به سایر روش ها بسیار اندک توصیف کرد .

2- تزریق مزوتراپی سمی نیست و عوارض جانبی احتمالی خیلی کمی دارد.در روش مزوتراپی دارو با دوز کم و تعداد جلسات بیشتر انجام می شود تا نتیجه مطلوبی حاصل شود .

3- مزوتراپی هیچ ضرری ندارد و باعث تحریک واکنش های داروئی عمومی نمی شود.

4- مزوتراپی مستقیما روی بافت موردنظر تزریق شده و تاثیر می گذارد و اگر جهت کاهش چربی تزریق شده باشد از طریق کلیه و روده دفع می شود و کاری به دستگاه گوارش و کبد ندارد بنابراین هیچ ضرری به بدن نمی رساند.

5- با استفاده از دستگاه مزوگان که مخصوص مزوتراپی می باشد میتوان بیش از صد تزریق را بدون درد و بسیار سریع در حد میکرولیتر تنظیم کرد و دارو را در فاصله های مساوی به ناحیه موردنظر تزریق نمود .

6- روشی کم‌تهاجمی و بدون جراحی

Mesotherapy-2

Mesotherapy-2

نکاتی که قبل از انجام مزوتراپی باید رعایت شود :

1- حتما یک جلسه مشاوره قبل از انجام مزوتراپی بروید و بعد اقدام به مزوتراپی نمایید.

2- اگر برای مزوتراپی موی سر می خواهید اقدام کنید،می بایست شب قبل یا صبح روزی که قرار است جهت تزریق به کلینیک مراجعه نمایید سر خود را بشویید.

3- چند روز قبل از مزوتراپی نباید از داروهایی مانند : آسپرین و ایبوپروفن و ویتامین Eو استامینوفن استفاده کرد .و اگر از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید تا در مورد نحوه مصرف آن راهنماییتان کند.

4- 24 ساعت قبل از درمان از داروهای مراقبت مو، داروهای ضد ریزش، محصولات حالت دهنده، مواد آرایشی، کراتینه و … استفاده نکنید.


برای خواندن کامل مقاله و دیدن خدمات و نمونه کار ها به کلینیک دکتر پاکدل مراجعه نمائید.


  • [ ]